2beztla

Nadmorskie Przedszkole Montessori
o profilu językowym

Gdańsk Jelitkowo, ul. Pomorska 48
Otwarte :7:30 - 17:00
+48 508 508 342

Miejsce stworzone z pasją i miłości do dzieci

W naszym przedszkolu, jest ZERÓWKA

O Naszym przedszkolu:

Nasze Przedszkole powstało z potrzeby stworzenia miejsca, w którym Dzieci będą traktowane z szacunkiem i otoczone miłością. Nasza kadra, oprócz kwalifikacji wnosi dużo ciepła i serca. Zależy nam, aby nasze Przedszkolaki czuły się tu jak w domu. W grupach zróżnicowanych wiekowo, przypominających relacje rodzinne, dzieci uczą się akceptacji i empatii, przekazują sobie wiedzę, a rywalizację zastępuje współpraca. Podczas codziennej pracy własnej, opierającej się na metodzie Montessori, nasze Przedszkolaki nie tylko poszerzają swoją wiedzę w zakresie języka, matematyki czy kultury, ale także uczą się samodzielności, wiary we własne możliwości, krytycznego myślenia oraz otwartości na świat. Dodatkowo, codzienne zajęcia z języka angielskiego oraz anglojęzyczny nauczyciel w sali pomagają w naturalny sposób przyswoić drugi język. Dzięki atrakcyjnej lokalizacji, w sercu Jelitkowa, mamy możliwość spędzania spacerów na łonie natury: plaży, parku, a od czasu do czasu na placu zabaw. Bardzo ważną rolę odgrywa dla nas zdrowe odżywianie, dlatego przygotowywane przez nas pierwsze i drugie śniadania są zbilansowane, różnorodne, sporządzone ze świeżych, ekologicznych produktów najwyższej jakości. Dbamy o to aby każdego dnia dzieci spożywały świeże, sezonowe owoce i warzywa oraz organizujemy profesjonalne kursy kulinarne.

Wartości, które nas wyróżniają:

Nasza misja

Nadmorskie Przedszkole Montessori to wyjątkowe miejsce, gdzie z szacunkiem i zaufaniem koncentrujemy się na potrzebach i rozwoju dzieci, także emocjonalnym. Jesteśmy przyjaznym miejscem, gdzie mały człowiek rozwija się w swoim tempie, w atmosferze spokoju i miłości. Działamy zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. W naszym przedszkolu podążamy za potrzebami dzieci, szanujemy ich odrębność i towarzyszymy w dążeniu do samodzielności. Zachęcamy do kooperacji i rozwoju własnej indywidualności w grupach mieszanych wiekowo. Tworzymy otoczenie, które wspiera rozwój dzieci w tym niezwykle ważnym i wrażliwym okresie, rozbudza ich ciekawość i kreatywność. Inspirujemy się także wartościami płynącymi z rodzicielstwa bliskości oraz stawiamy na pełną szacunku komunikację. Wierzymy w stopniową i przyjazną adaptację dziecka w przedszkolu, przy ścisłej współpracy z opiekunami. Łagodnie wprowadzamy dziecko w rytm życia przedszkola, w zgodzie z jego potrzebami. W naszym przedszkolu pomagamy dzieciom wyrosnąć na szczęśliwych, mających wysokie poczucie własnej wartości i ciekawych świata ludzi, którzy pozostają sobą i są przygotowani do życia.

Profesjonalna kadra

Nasi nauczyciele, to doświadczona, posiadająca wymagane kwalifikacje kadra, pracująca zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori. Z szacunkiem towarzyszą dzieciom każdego dnia, tworząc otoczenie w duchu Montessori. Starannie dbają o bezpieczeństwo i rozwój dzieci, wnikliwie obserwując i podążając za ich potrzebami. Nasi nauczyciele darzą wszystkie dzieci miłością i wierzą w ich możliwości. Kieruje nimi przede wszystkim dobro dzieci. Starają się uczyć poprzez dobry przykład. Dbają także o swój rozwój, regularnie biorąc udział w potrzebnych szkoleniach. Na co dzień w naszych przedszkolach porozumiewamy się z szacunkiem, stosując porozumienie bez przemocy (NVC). Nasza kadra jest także przygotowana do udzielenia pierwszej pomocy.

Język angielski

Okres przedszkolny, to czas, gdy dzieci intensywnie chłoną informacje z otoczenia – także te związane z mową i nauką języków. Dlatego w naszym przedszkolu stosujemy zasadę immersji językowej. W ten sposób najmłodsze dzieci uczą się drugiego języka w sposób naturalny. Nauka angielskiego metodą zanurzenia w języku sprawia, że dzieci na pierwszym etapie osłuchują się z językiem – słuchają wypowiedzi dotyczących codziennych czynności, piosenek, opowiadań, by z czasem spontanicznie i samodzielnie mówić w języku angielskim, naśladując nauczyciela. W każdej grupie obok nauczyciela polskojęzycznego jest również lektor anglojęzyczny, który zwraca się do dzieci wyłącznie w języku angielskim. W języku angielskim pracujemy także z materiałem Montessori, czytamy literaturę i słuchamy muzyki. Dzięki tej metodzie dziecko przebywa w środowisku dwujęzycznym zbliżonym do naturalnego, a nauka języka angielskiego przebiega samoczynnie.

Zdrowe żywienie

Stawiamy na zdrowe odżywianie, dlatego starannie planujemy przedszkolne menu. Składniki dobieramy zgodnie z sezonową dostępnością produktów, z których przygotowujemy smaczne i zdrowe posiłki. W sezonie korzystamy ze świeżych warzyw i owoców – mamy zaprzyjaźnionych i ekologicznych dostawców. Stosujemy zasadę ograniczania cukru, soli oraz produktów z mąki pszennej. Od najmłodszych lat uczymy dzieci zdrowych nawyków żywieniowych – również poprzez wspólne przygotowywanie posiłków. Organizujemy warsztaty kulinarne, w trakcie których dzieci samodzielnie doświadczają różnorodności kulinarnych.

Bliskość natury

Znajdujemy się w pięknej, pełnej zieleni dzielnicy Gdańska, w niedalekiej odległości od morza oraz dwóch parków. Bardzo ważny jest dla nas codzienny czas spędzany na świeżym powietrzu. Zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori istotne jest umożliwienie dzieciom kontaktu z naturą, dlatego regularnie odwiedzamy pobliską plażę, parki oraz organizujemy wycieczki w plenerze. Wierzymy, że nie ma złej pogody, więc staramy się każdego dnia przebywać na dworze, wspierając w ten sposób harmonijny i naturalny rozwój dzieci. Znajdujemy się w pięknej, pełnej zieleni dzielnicy Gdańska, w niedalekiej odległości od morza oraz dwóch parków. Bardzo ważny jest dla nas codzienny czas spędzany na świeżym powietrzu. Zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori istotne jest umożliwienie dzieciom kontaktu z naturą, dlatego regularnie odwiedzamy pobliską plażę, parki oraz organizujemy wycieczki w plenerze. Wierzymy, że nie ma złej pogody, więc każdego dnia przebywamy na dworzu, wspierając w ten sposób harmonijny i naturalny rozwój dzieci.

Filizofia Montessori

W naszym przedszkolu grupy są zróżnicowane wiekowo. Przypomina to relacje i zależności, które występują w rodzinie. Starsze dzieci uczą się dbać o młodszych, natomiast młodsi wzorują się na starszych. Uczymy się wzajemnej pomocy bez egoistycznej rywalizacji. Nauczyciele podążają za dziećmi, starając się je inspirować oraz pokazywać możliwości pracy z materiałem, będąc przy tym towarzyszem i opiekunem. Koncentrują się na dziecku i rozbudzają w nim motywację wewnętrzną. W naszym przedszkolu nauczyciele szanują indywidualny rozwój każdego dziecka, które podąża własnym tempem edukacyjnym. Naszym celem jest, aby dzieci były odpowiedzialne za siebie, innych i otoczenie. Wyróżniają nas także nowoczesne i przestronne sale, wyposażone w profesjonalne pomoce Montessori, które rozwijają wszechstronne umiejętności dziecka i doskonalone przygotowują do edukacji szkolnej.

Nasza kadra:

Marlena Krztoń-Kustra

Właściciel Przedszkola

Aleksandra Krassowska

Dyrektor, Nauczyciel języka angielskiego

Maja Kosobucka

Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny,<br> Nauczyciel Montessori

Ramona Kozak

Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny

Izabela Prosowska

Pedagog, Nauczyciel Montessori

Aldona Małaczek

Asystentka Nauczyciela, Pomoc kuchenna

Wspaniałe, ciepłe miejsce! Super lokalizacja, fajny wystrój. Jasne, przestronne sale. Miłe i kompetentne nauczycielki i opiekunki. Polecam!​

2022-08-25

Łukasz Popielarczyk

Maria_Montessori_z_dziemi_1

Maria Montesorri (1870-1952)

Pierwsza na świecie kobieta, która stworzyła prawa dla dzieci. Specjalizowała się w psychiatrii. Na wczesnym etapie pracy zawodowej pracowała z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Eksperymentowała, oferując dzieciom materiały edukacyjne, które umożliwiały im eksplorowanie otoczenia za pomocą zmysłów – przyniosło to niezwykle pozytywne rezultaty. W 1907 roku postanowiła wykorzystać swą wiedzę i doświadczenie, otwierając Casa dei Bambini (Domy Dziecięce) dla dzieci wywodzących się z jednej z najbiedniejszych dzielnic Rzymu – San Lorenzo. W Casa dei Bambini dzieci nabywały szacunku dla swego otoczenia, zaufania do siebie, umiejętności niezależności i odpowiedzialności. Maria Montessori zaobserwowała, że małe dzieci były bardzo wcześnie zafascynowane literami i cyframi. Wykazywały się także głęboką koncentracją. Montessori kontynuowała obserwowanie dzieci, doskonaliła swoje materiały edukacyjne i kształtowała metodę edukacji, która wkrótce objęła także dzieci starsze w wielu krajach. Maria Montessori szerzyła swoje podejście do rozwoju dziecka, podróżując po całym świecie: od Włoch po Argentynę, od Hiszpanii po Anglię, od Holandii po Indie. Broniła praw dzieci. Trzykrotnie nominowano ją do Pokojowej Nagrody Nobla. Do dziś dzieci w każdym wieku i na całym świecie są kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori, by wzrastać na sprawnych, twórczych i wrażliwych dorosłych.

„Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”.

gl-4

Maria Montessori

„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”

original

Maria Montessori

„Osią, nośnikiem, na którym stoi cała konstrukcja ludzkiej osobowości to praca w wolności, w zgodzie z naturalnymi potrzebami życia wewnętrznego. Podstawą dyscypliny wewnętrznej jest wolność przy pracy intelektualnej”.

0006XD0WBT58Q1YP-C122-F4

Maria Montessori

A place created with passion and love for children

Zadzwoń