Nasza kadra:

Marlena Krztoń-Kustra

Właściciel Przedszkola

Karolina Kajzer

Dyrektor Przedszkola, Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, Nauczyciel Montessori, Nauczyciel języka polskiego, Logopeda

Anna Płociak

Wicedyrektor, Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, Nauczyciel Montessori, Trener Montessori

Natasza Sandul

Asystentka nauczyciela, Pomoc kuchenna

Cześć Rodzicu, jeśli czytasz tą opinię to pewnie stoisz przed jednym z ważniejszych pytań w życiu twoim i twojego dziecka i chciałem Cię zapewnić, że tak, to jest to przedszkole, którego szukasz.Panie są przefantastyczne. Mają w sobie tyle ciepła, wyrozumiałości i empatii, że samemu mi się ciepło robi przy odstawianiu Zuzki. 100% szacunku do młodego człowieka, komunikacja NVC, stawianie jasnych granic, konsekwencja. Podpytujemy jak to robić lepiej w domu.Dzieciaki mogą bawić się kiedy chcą i czym chcą, ale zajęcia są tak prowadzone, że wolą w nich uczestniczyć. No o to chodzi w tym wieku by tych odkrywców zaciekawić. Dodatkowo są tańce, rytmika, zajęcia sportowe, spotkania z Panem Eksperymentem czy psem przewodnikiem. A przy tym jest spokój i luz. Ja nie wiedziałem, że to jest możliwe 🙂

Zanim się podejmie finalną decyzję można przyjść kilka razy, zobaczyć jak jest.

Gorąco polecamy!

2022-08-25

Michał Narskiewicz

Maria_Montessori_z_dziemi_1

Maria Montesorri (1870-1952)

Pierwsza na świecie kobieta, która stworzyła prawa dla dzieci. Specjalizowała się w psychiatrii. Na wczesnym etapie pracy zawodowej pracowała z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Eksperymentowała, oferując dzieciom materiały edukacyjne, które umożliwiały im eksplorowanie otoczenia za pomocą zmysłów – przyniosło to niezwykle pozytywne rezultaty. W 1907 roku postanowiła wykorzystać swą wiedzę i doświadczenie, otwierając Casa dei Bambini (Domy Dziecięce) dla dzieci wywodzących się z jednej z najbiedniejszych dzielnic Rzymu – San Lorenzo. W Casa dei Bambini dzieci nabywały szacunku dla swego otoczenia, zaufania do siebie, umiejętności niezależności i odpowiedzialności. Maria Montessori zaobserwowała, że małe dzieci były bardzo wcześnie zafascynowane literami i cyframi. Wykazywały się także głęboką koncentracją. Montessori kontynuowała obserwowanie dzieci, doskonaliła swoje materiały edukacyjne i kształtowała metodę edukacji, która wkrótce objęła także dzieci starsze w wielu krajach. Maria Montessori szerzyła swoje podejście do rozwoju dziecka, podróżując po całym świecie: od Włoch po Argentynę, od Hiszpanii po Anglię, od Holandii po Indie. Broniła praw dzieci. Trzykrotnie nominowano ją do Pokojowej Nagrody Nobla. Do dziś dzieci w każdym wieku i na całym świecie są kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori, by wzrastać na sprawnych, twórczych i wrażliwych dorosłych.

„Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”.

gl-4

Maria Montessori

„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”

original

Maria Montessori

„Osią, nośnikiem, na którym stoi cała konstrukcja ludzkiej osobowości to praca w wolności, w zgodzie z naturalnymi potrzebami życia wewnętrznego. Podstawą dyscypliny wewnętrznej jest wolność przy pracy intelektualnej”.

0006XD0WBT58Q1YP-C122-F4

Maria Montessori

Zadzwoń