Miejsce stworzone z pasją i miłością do dzieci

Brak wpisowego, jeżeli przenosisz dziecko z innego przedszkola

1

Dwujęzyczne Nadmorskie Przedszkole Montessori

ul. Gospody 7

O Naszym przedszkolu:

Jesteśmy wyjątkowym, radosnym miejscem, pełnym szacunku do każdego człowieka. Działamy zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori i zapewniamy dzieciom przestrzeń do rozwoju w pełni dopasowaną do ich potrzeb. Kierujemy się naturalnym trybem pracy, zgodnym z biologicznymi uwarunkowaniami dzieci, rytmem ich dnia oraz ich indywidualnymi potrzebami rozwojowymi. Przekazywanie wiedzy, nauka samodzielności, brak współzawodnictwa oraz harmonijny rozwój emocjonalny dzieci to dla nas priorytety.
 
Jesteśmy przedszkolem Montessori, w którym rozmawiamy i uczymy się w dwóch językach – polskim i angielskim. Obok nauczycielek Montessori z dziećmi na sali przebywa także lektor języka angielskiego. Porozumiewamy się, prowadzimy zajęcia oraz bawimy głównie w języku angielskim. Dzieci uczą się drugiego języka naturalnie, samoczynnie poprzez immersję językową. Naszą misją jest wykorzystanie naturalnej dziecięcej chłonności językowej. Wiemy, że w wieku przedszkolnym dziecko może nauczyć się języka intuicyjnie i kontekstowo, bez przyswajania teorii gramatyki.
 
Znajdujemy się w spokojnej okolicy, blisko morza i zielonych parków. Nasze przedszkole posiada przestrzenne i jasne sale wyposażone w profesjonalne pomoce Montessori. Tuż przy przedszkolu znajduje się piękny, duży ogród z warzywnikiem, placem zabaw oraz miejscem do swobodnych zajęć. Całe otoczenie dostosowane jest do potrzeb dzieci.
 
Wiemy jak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu, więc codziennie jesteśmy na dworze, wychodzimy na spacery po okolicy i organizujemy regularne wycieczki dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. Stawiamy także na zdrowe odżywianie. Starannie dobieramy składniki przygotowywanych przez nas posiłków i prowadzimy zajęcia edukacyjne w zakresie zdrowej żywności. Od samego początku uczymy dzieci zdrowych nawyków żywieniowych.

Jak to się zaczęło, a zaczęło się tak:

Mam na imię Marlena i jestem Mamą 3 dzieci. Kiedy zdecydowałam się otworzyć przedszkole dwójka moich dzieci skończyła już swoją przedszkolna przygodę, został Oliwierek najmłodszy synek.  Jestem bardzo wdzięczna placówkom do których uczęszczały moje dzieci. Przemiłe, zaangażowane Panie, a moje dzieci szczęśliwe i uśmiechnięte to ogromne wartości.  Dlaczego wiec stworzyłam własne przedszkole? Oczywiście z uwagi na najmłodszego synka, oraz potrzeby, które były dla mnie kluczowe, a ciężko było mi je odnaleźć w istniejących już placówkach

Bliskość natury – nasze przedszkola znajdują się bardzo blisko morza oraz dwóch przepięknych gdańskich parków. Z okien widać przyrodę, słychać śpiew ptaków, a w wietrzne dni docierają odgłosy wzburzonego morza dzieci spędzają dużo czasu na świeżym powietrzu, biegają po plaży, bawią się w piasku, dużo spacerują poznając i obcując z przyrodą.

Zdrowa kuchnia– to niezwykle ważny dla mnie aspekt aby codzienny jadłospis dzieci był wartościowy, a posiłki były tworzone na miejscu z miłością z ekologicznych oraz sezonowych produktów. W ciągu dnia dzieci mają dostęp do pysznych warzyw i owoców oraz od małego uczą się jak ważne jest aby zdrowo i smacznie jeść

Filozofia Montessori – która oparta jest na zdobywaniu samodzielności oraz niezależności, wiary w siebie i rozwijaniu swojego potencjału.

W naszym przedszkolu dajemy sobie wsparcie, obdarzamy się tolerancją, akceptacją, szanujemy swoje zdanie oraz dajemy przestrzeń na wolność wyboru. Zwracamy również duża uwagę na nasze przedszkolne otoczenie. Przygotowujemy je i dbamy o nie tak, aby dzieci mogły w swobodny i samodzielny sposób się w nim poruszać i funkcjonować.

Otwarta i szczera komunikacja z rodzicami oraz pełna szacunku współpraca. To niesamowicie ważne, aby wybrane przez Rodziców miejsce oraz ludzie, które je tworzą było wybrane świadomie, w pełnej współpracy, we wzajemnym zaufaniu oraz podobnych wartościach. My, osoby tworzące przestrzeń dla Państwa dzieci czujemy się w pełni odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo, przekazane wartości, empatię, wzorce, wiedzę oraz poszukiwanie własnej drogi i odkrywanie własnych talentów. Zapewniamy ze praca jest nasza pasją i oddajemy się jej z pełnym zaangażowaniem prosząc Rodziców naszych przedszkolaków o szacunek oraz współpracę

Najważniejszy filar naszego Nadmorskiego Przedszkola czyli kadra. Wspaniałe, wykwalifikowane, wrażliwe, oddane, cierpliwe Panie, które tworzą te miejsca, a praca jest ich pasją. Nadmorskie Przedszkole Montessori to miejsce tworzone z pasją i miłością do dzieci. Chciałabym podzielić się z Państwem oryginalnym zdjęciem naszego logo, które stworzyły moje dzieci jestem bardzo z nich dumna.

Wartości, które nas wyróżniają:

Nasza misja

Nadmorskie Przedszkole Montessori to wyjątkowe miejsce, gdzie z szacunkiem i zaufaniem koncentrujemy się na potrzebach i rozwoju dzieci, także emocjonalnym. Jesteśmy przyjaznym miejscem, gdzie mały człowiek rozwija się w swoim tempie, w atmosferze spokoju i miłości.

Działamy zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. W naszym przedszkolu podążamy za potrzebami dzieci, szanujemy ich odrębność i towarzyszymy w dążeniu do samodzielności. Zachęcamy do kooperacji i rozwoju własnej indywidualności w grupach mieszanych wiekowo. Tworzymy otoczenie, które wspiera rozwój dzieci w tym niezwykle ważnym i wrażliwym okresie, rozbudza ich ciekawość i kreatywność. Inspirujemy się także wartościami płynącymi z rodzicielstwa bliskości oraz stawiamy na pełną szacunku komunikację. Wierzymy w stopniową i przyjazną adaptację dziecka w przedszkolu, przy ścisłej współpracy z opiekunami. Łagodnie wprowadzamy dziecko w rytm życia przedszkola, w zgodzie z jego potrzebami.

W naszym przedszkolu pomagamy dzieciom wyrosnąć na szczęśliwych, mających wysokie poczucie własnej wartości i ciekawych świata ludzi, którzy pozostają sobą i są przygotowani do życia.

Profesjonalna kadra

 

Nasi nauczyciele, to doświadczona, posiadająca wymagane kwalifikacje kadra, pracująca zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori. Z szacunkiem towarzyszą dzieciom każdego dnia, tworząc otoczenie w duchu Montessori. Starannie dbają o bezpieczeństwo i rozwój dzieci, wnikliwie obserwując i podążając za ich potrzebami. Nasi nauczyciele darzą wszystkie dzieci miłością i wierzą w ich możliwości. Kieruje nimi przede wszystkim dobro dzieci. Starają się uczyć poprzez dobry przykład. Dbają także o swój rozwój, regularnie biorąc udział w potrzebnych szkoleniach. Na co dzień w naszych przedszkolach porozumiewamy się z szacunkiem, stosując porozumienie bez przemocy (NVC). Nasza kadra jest także przygotowana do udzielenia pierwszej pomocy. 

Język angielski

Okres przedszkolny, to czas, gdy dzieci intensywnie chłoną informacje z otoczenia – także te związane z mową i nauką języków. Dlatego w naszym przedszkolu stosujemy zasadę immersji językowej. W ten sposób najmłodsze dzieci uczą się drugiego języka w sposób naturalny. Nauka angielskiego metodą zanurzenia w języku sprawia, że dzieci na pierwszym etapie osłuchują się z językiem – słuchają wypowiedzi dotyczących codziennych czynności, piosenek, opowiadań, by z czasem spontanicznie i samodzielnie mówić w języku angielskim, naśladując nauczyciela. W każdej grupie obok nauczyciela polskojęzycznego jest również lektor anglojęzyczny, który zwraca się do dzieci wyłącznie w języku angielskim. W języku angielskim pracujemy także z materiałem Montessori, czytamy literaturę i słuchamy muzyki. Dzięki tej metodzie dziecko przebywa w środowisku dwujęzycznym zbliżonym do naturalnego, a nauka języka angielskiego przebiega samoczynnie.

Zdrowe żywienie

 

Stawiamy na zdrowe odżywianie, dlatego starannie planujemy przedszkolne menu. Składniki dobieramy zgodnie z sezonową dostępnością produktów, z których przygotowujemy smaczne i zdrowe posiłki. W sezonie korzystamy ze świeżych warzyw i owoców – mamy zaprzyjaźnionych i ekologicznych dostawców. Stosujemy zasadę ograniczania cukru, soli oraz produktów z mąki pszennej. Od najmłodszych lat uczymy dzieci zdrowych nawyków żywieniowych – również poprzez wspólne przygotowywanie posiłków. Organizujemy warsztaty kulinarne, w trakcie których dzieci samodzielnie doświadczają różnorodności kulinarnych.

Bliskość natury

Znajdujemy się w pięknej, pełnej zieleni dzielnicy Gdańska, w niedalekiej odległości od morza oraz dwóch parków. Bardzo ważny jest dla nas codzienny czas spędzany na świeżym powietrzu. Zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori istotne jest umożliwienie dzieciom kontaktu z naturą, dlatego regularnie odwiedzamy pobliską plażę, parki oraz organizujemy wycieczki w plenerze. Wierzymy, że nie ma złej pogody, więc staramy się każdego dnia przebywać na dworze, wspierając w ten sposób harmonijny i naturalny rozwój dzieci. Znajdujemy się w pięknej, pełnej zieleni dzielnicy Gdańska, w niedalekiej odległości od morza oraz dwóch parków. Bardzo ważny jest dla nas codzienny czas spędzany na świeżym powietrzu. Zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori istotne jest umożliwienie dzieciom kontaktu z naturą, dlatego regularnie odwiedzamy pobliską plażę, parki oraz organizujemy wycieczki w plenerze. Wierzymy, że nie ma złej pogody, więc każdego dnia przebywamy na dworzu, wspierając w ten sposób harmonijny i naturalny rozwój dzieci.

Filizofia Montessori

 

W naszym przedszkolu grupy są zróżnicowane wiekowo. Przypomina to relacje i zależności, które występują w rodzinie. Starsze dzieci uczą się dbać o młodszych, natomiast młodsi wzorują się na starszych. Uczymy się wzajemnej pomocy bez egoistycznej rywalizacji. Nauczyciele podążają za dziećmi, starając się je inspirować oraz pokazywać możliwości pracy z materiałem, będąc przy tym towarzyszem i opiekunem. Koncentrują się na dziecku i rozbudzają w nim motywację wewnętrzną. W naszym przedszkolu nauczyciele szanują indywidualny rozwój każdego dziecka, które podąża własnym tempem edukacyjnym. Naszym celem jest, aby dzieci były odpowiedzialne za siebie, innych i otoczenie. Wyróżniają nas także nowoczesne i przestronne sale, wyposażone w profesjonalne pomoce Montessori, które rozwijają wszechstronne umiejętności dziecka i doskonalone przygotowują do edukacji szkolnej.

Nasza kadra:

Marlena Krztoń-Kustra

Właściciel Przedszkola

Karolina Kajzer

Dyrektor Przedszkola, Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, Nauczyciel Montessori, Nauczyciel języka polskiego, Logopeda

Anna Płociak

Wicedyrektor, Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, Nauczyciel Montessori, Trener Montessori

Anna Zawadzka

Nauczyciel języka angielskiego, Nauczyciel Montessori

Natasza Sandul

Asystentka nauczyciela, Pomoc kuchenna

Maria_Montessori_z_dziemi_1

Maria Montesorri (1870-1952)

Pierwsza na świecie kobieta, która stworzyła prawa dla dzieci. Specjalizowała się w psychiatrii. Na wczesnym etapie pracy zawodowej pracowała z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Eksperymentowała, oferując dzieciom materiały edukacyjne, które umożliwiały im eksplorowanie otoczenia za pomocą zmysłów – przyniosło to niezwykle pozytywne rezultaty. W 1907 roku postanowiła wykorzystać swą wiedzę i doświadczenie, otwierając Casa dei Bambini (Domy Dziecięce) dla dzieci wywodzących się z jednej z najbiedniejszych dzielnic Rzymu – San Lorenzo. W Casa dei Bambini dzieci nabywały szacunku dla swego otoczenia, zaufania do siebie, umiejętności niezależności i odpowiedzialności. Maria Montessori zaobserwowała, że małe dzieci były bardzo wcześnie zafascynowane literami i cyframi. Wykazywały się także głęboką koncentracją. Montessori kontynuowała obserwowanie dzieci, doskonaliła swoje materiały edukacyjne i kształtowała metodę edukacji, która wkrótce objęła także dzieci starsze w wielu krajach. Maria Montessori szerzyła swoje podejście do rozwoju dziecka, podróżując po całym świecie: od Włoch po Argentynę, od Hiszpanii po Anglię, od Holandii po Indie. Broniła praw dzieci. Trzykrotnie nominowano ją do Pokojowej Nagrody Nobla. Do dziś dzieci w każdym wieku i na całym świecie są kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori, by wzrastać na sprawnych, twórczych i wrażliwych dorosłych.

gl-4

„Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”.

Maria Montessori

original

„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”

Maria Montessori

0006XD0WBT58Q1YP-C122-F4

„Osią, nośnikiem, na którym stoi cała konstrukcja ludzkiej osobowości to praca w wolności, w zgodzie z naturalnymi potrzebami życia wewnętrznego. Podstawą dyscypliny wewnętrznej jest wolność przy pracy intelektualnej”.

Maria Montessori

Scroll to Top
Zadzwoń