1

Dwujęzyczne Nadmorskie Przedszkole Montessori

Gdańsk Żabianka, ul. Gospody 7
Otwarte :7:30 - 17:00
+48 508 508 342

Miejsce stworzone z pasją i miłości do dzieci

BRAK WPISOWEGO w przypadku przeniesienia z innego przedszkola 

O Naszym przedszkolu:

Nasze Przedszkole powstało z potrzeby stworzenia miejsca, w którym Dzieci będą traktowane z szacunkiem i otoczone miłością. Nasza kadra, oprócz kwalifikacji wnosi dużo ciepła i serca. Zależy nam, aby nasze Przedszkolaki czuły się tu jak w domu. W grupach zróżnicowanych wiekowo, przypominających relacje rodzinne, dzieci uczą się akceptacji i empatii, przekazują sobie wiedzę, a rywalizację zastępuje współpraca. Podczas codziennej pracy własnej, opierającej się na metodzie Montessori, nasze Przedszkolaki nie tylko poszerzają swoją wiedzę w zakresie języka, matematyki czy kultury, ale także uczą się samodzielności, wiary we własne możliwości, krytycznego myślenia oraz otwartości na świat. Dodatkowo, codzienne zajęcia z języka angielskiego oraz anglojęzyczny nauczyciel w sali pomagają w naturalny sposób przyswoić drugi język. Dzięki atrakcyjnej lokalizacji, w sercu Jelitkowa, mamy możliwość spędzania spacerów na łonie natury: plaży, parku, a od czasu do czasu na placu zabaw. Bardzo ważną rolę odgrywa dla nas zdrowe odżywianie, dlatego przygotowywane przez nas pierwsze i drugie śniadania są zbilansowane, różnorodne, sporządzone ze świeżych, ekologicznych produktów najwyższej jakości. Dbamy o to aby każdego dnia dzieci spożywały świeże, sezonowe owoce i warzywa oraz organizujemy profesjonalne kursy kulinarne.

Wartości, które nas wyróżniają:

Nasza misja

Nadmorskie Przedszkole Montessori to wyjątkowe miejsce, gdzie z szacunkiem i zaufaniem koncentrujemy się na potrzebach i rozwoju dzieci, także emocjonalnym. Jesteśmy przyjaznym miejscem, gdzie mały człowiek rozwija się w swoim tempie, w atmosferze spokoju i miłości. Działamy zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. W naszym przedszkolu podążamy za potrzebami dzieci, szanujemy ich odrębność i towarzyszymy w dążeniu do samodzielności. Zachęcamy do kooperacji i rozwoju własnej indywidualności w grupach mieszanych wiekowo. Tworzymy otoczenie, które wspiera rozwój dzieci w tym niezwykle ważnym i wrażliwym okresie, rozbudza ich ciekawość i kreatywność. Inspirujemy się także wartościami płynącymi z rodzicielstwa bliskości oraz stawiamy na pełną szacunku komunikację. Wierzymy w stopniową i przyjazną adaptację dziecka w przedszkolu, przy ścisłej współpracy z opiekunami. Łagodnie wprowadzamy dziecko w rytm życia przedszkola, w zgodzie z jego potrzebami. W naszym przedszkolu pomagamy dzieciom wyrosnąć na szczęśliwych, mających wysokie poczucie własnej wartości i ciekawych świata ludzi, którzy pozostają sobą i są przygotowani do życia.

Profesjonalna kadra

Nasi nauczyciele, to doświadczona, posiadająca wymagane kwalifikacje kadra, pracująca zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori. Z szacunkiem towarzyszą dzieciom każdego dnia, tworząc otoczenie w duchu Montessori. Starannie dbają o bezpieczeństwo i rozwój dzieci, wnikliwie obserwując i podążając za ich potrzebami. Nasi nauczyciele darzą wszystkie dzieci miłością i wierzą w ich możliwości. Kieruje nimi przede wszystkim dobro dzieci. Starają się uczyć poprzez dobry przykład. Dbają także o swój rozwój, regularnie biorąc udział w potrzebnych szkoleniach. Na co dzień w naszych przedszkolach porozumiewamy się z szacunkiem, stosując porozumienie bez przemocy (NVC). Nasza kadra jest także przygotowana do udzielenia pierwszej pomocy.

Język angielski

Okres przedszkolny, to czas, gdy dzieci intensywnie chłoną informacje z otoczenia – także te związane z mową i nauką języków. Dlatego w naszym przedszkolu stosujemy zasadę immersji językowej. W ten sposób najmłodsze dzieci uczą się drugiego języka w sposób naturalny. Nauka angielskiego metodą zanurzenia w języku sprawia, że dzieci na pierwszym etapie osłuchują się z językiem – słuchają wypowiedzi dotyczących codziennych czynności, piosenek, opowiadań, by z czasem spontanicznie i samodzielnie mówić w języku angielskim, naśladując nauczyciela. W każdej grupie obok nauczyciela polskojęzycznego jest również lektor anglojęzyczny, który zwraca się do dzieci wyłącznie w języku angielskim. W języku angielskim pracujemy także z materiałem Montessori, czytamy literaturę i słuchamy muzyki. Dzięki tej metodzie dziecko przebywa w środowisku dwujęzycznym zbliżonym do naturalnego, a nauka języka angielskiego przebiega samoczynnie.

Zdrowe żywienie

Stawiamy na zdrowe odżywianie, dlatego starannie planujemy przedszkolne menu. Składniki dobieramy zgodnie z sezonową dostępnością produktów, z których przygotowujemy smaczne i zdrowe posiłki. W sezonie korzystamy ze świeżych warzyw i owoców – mamy zaprzyjaźnionych i ekologicznych dostawców. Stosujemy zasadę ograniczania cukru, soli oraz produktów z mąki pszennej. Od najmłodszych lat uczymy dzieci zdrowych nawyków żywieniowych – również poprzez wspólne przygotowywanie posiłków. Organizujemy warsztaty kulinarne, w trakcie których dzieci samodzielnie doświadczają różnorodności kulinarnych.

Bliskość natury

Znajdujemy się w pięknej, pełnej zieleni dzielnicy Gdańska, w niedalekiej odległości od morza oraz dwóch parków. Bardzo ważny jest dla nas codzienny czas spędzany na świeżym powietrzu. Zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori istotne jest umożliwienie dzieciom kontaktu z naturą, dlatego regularnie odwiedzamy pobliską plażę, parki oraz organizujemy wycieczki w plenerze. Wierzymy, że nie ma złej pogody, więc staramy się każdego dnia przebywać na dworze, wspierając w ten sposób harmonijny i naturalny rozwój dzieci. Znajdujemy się w pięknej, pełnej zieleni dzielnicy Gdańska, w niedalekiej odległości od morza oraz dwóch parków. Bardzo ważny jest dla nas codzienny czas spędzany na świeżym powietrzu. Zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori istotne jest umożliwienie dzieciom kontaktu z naturą, dlatego regularnie odwiedzamy pobliską plażę, parki oraz organizujemy wycieczki w plenerze. Wierzymy, że nie ma złej pogody, więc każdego dnia przebywamy na dworzu, wspierając w ten sposób harmonijny i naturalny rozwój dzieci.

Filizofia Montessori

W naszym przedszkolu grupy są zróżnicowane wiekowo. Przypomina to relacje i zależności, które występują w rodzinie. Starsze dzieci uczą się dbać o młodszych, natomiast młodsi wzorują się na starszych. Uczymy się wzajemnej pomocy bez egoistycznej rywalizacji. Nauczyciele podążają za dziećmi, starając się je inspirować oraz pokazywać możliwości pracy z materiałem, będąc przy tym towarzyszem i opiekunem. Koncentrują się na dziecku i rozbudzają w nim motywację wewnętrzną. W naszym przedszkolu nauczyciele szanują indywidualny rozwój każdego dziecka, które podąża własnym tempem edukacyjnym. Naszym celem jest, aby dzieci były odpowiedzialne za siebie, innych i otoczenie. Wyróżniają nas także nowoczesne i przestronne sale, wyposażone w profesjonalne pomoce Montessori, które rozwijają wszechstronne umiejętności dziecka i doskonalone przygotowują do edukacji szkolnej.

Nasza kadra:

Marlena Krztoń-Kustra

Właściciel Przedszkola

Karolina Kajzer

Dyrektor Przedszkola, Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, Nauczyciel Montessori, Nauczyciel języka polskiego, Logopeda

Anna Płociak

Wicedyrektor, Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, Nauczyciel Montessori, Trener Montessori

Natasza Sandul

Asystentka nauczyciela, Pomoc kuchenna

Ania Dziuba

Pomoc nauczyciela

Paulina Kubiak

Pomoc nauczyciela, nauczyciel Montessori

Polina Koshman

Native speaker

Cześć Rodzicu, jeśli czytasz tą opinię to pewnie stoisz przed jednym z ważniejszych pytań w życiu twoim i twojego dziecka i chciałem Cię zapewnić, że tak, to jest to przedszkole, którego szukasz.Panie są przefantastyczne. Mają w sobie tyle ciepła, wyrozumiałości i empatii, że samemu mi się ciepło robi przy odstawianiu Zuzki. 100% szacunku do młodego człowieka, komunikacja NVC, stawianie jasnych granic, konsekwencja. Podpytujemy jak to robić lepiej w domu.Dzieciaki mogą bawić się kiedy chcą i czym chcą, ale zajęcia są tak prowadzone, że wolą w nich uczestniczyć. No o to chodzi w tym wieku by tych odkrywców zaciekawić. Dodatkowo są tańce, rytmika, zajęcia sportowe, spotkania z Panem Eksperymentem czy psem przewodnikiem. A przy tym jest spokój i luz. Ja nie wiedziałem, że to jest możliwe 🙂

Zanim się podejmie finalną decyzję można przyjść kilka razy, zobaczyć jak jest.

Gorąco polecamy!

2022-08-25

Michał Narskiewicz

Maria_Montessori_z_dziemi_1

Maria Montesorri (1870-1952)

Pierwsza na świecie kobieta, która stworzyła prawa dla dzieci. Specjalizowała się w psychiatrii. Na wczesnym etapie pracy zawodowej pracowała z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Eksperymentowała, oferując dzieciom materiały edukacyjne, które umożliwiały im eksplorowanie otoczenia za pomocą zmysłów – przyniosło to niezwykle pozytywne rezultaty. W 1907 roku postanowiła wykorzystać swą wiedzę i doświadczenie, otwierając Casa dei Bambini (Domy Dziecięce) dla dzieci wywodzących się z jednej z najbiedniejszych dzielnic Rzymu – San Lorenzo. W Casa dei Bambini dzieci nabywały szacunku dla swego otoczenia, zaufania do siebie, umiejętności niezależności i odpowiedzialności. Maria Montessori zaobserwowała, że małe dzieci były bardzo wcześnie zafascynowane literami i cyframi. Wykazywały się także głęboką koncentracją. Montessori kontynuowała obserwowanie dzieci, doskonaliła swoje materiały edukacyjne i kształtowała metodę edukacji, która wkrótce objęła także dzieci starsze w wielu krajach. Maria Montessori szerzyła swoje podejście do rozwoju dziecka, podróżując po całym świecie: od Włoch po Argentynę, od Hiszpanii po Anglię, od Holandii po Indie. Broniła praw dzieci. Trzykrotnie nominowano ją do Pokojowej Nagrody Nobla. Do dziś dzieci w każdym wieku i na całym świecie są kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori, by wzrastać na sprawnych, twórczych i wrażliwych dorosłych.

„Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa”.

gl-4

Maria Montessori

„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych.”

original

Maria Montessori

„Osią, nośnikiem, na którym stoi cała konstrukcja ludzkiej osobowości to praca w wolności, w zgodzie z naturalnymi potrzebami życia wewnętrznego. Podstawą dyscypliny wewnętrznej jest wolność przy pracy intelektualnej”.

0006XD0WBT58Q1YP-C122-F4

Maria Montessori

Zadzwoń